7. 7. 2014

Splynutí

Konečně jsem se dostal k tomu, abych napsal něco o týdenním pobytu v Norsku, kam jsem v květnu letěl fotit svatbu (fotky v předchozím postu: odkaz). Jsem teď tak nějak furt na cestách. Včera jsem přijel z Itálie, další týden mě čeká Německo, pak Šumava, Chorvatsko a v září zase Anglie. Až mám obavy, že nestihnu strávit ani pár dní doma v Lanškrouně. Však sledujte třeba můj instagram (@martinfaltejsek), tam fotky publikuju průběžně.

Je 21:30 a vy se jdete projít do lesa. Pořád je dost světla, mech je nasáklej vodou a cítíte se jako na trampolíně. Všude voní čerstvý dřevo. Čokoládový pomazánky Nugatti a banánový máslo Banos jsou nejlepší snídaní. Ráno se vzbudíte, venku je sněhová vánice, napadne pár centimetrů sněhu, do oběda to roztaje, pak prší a k večeru zase svítí slunce, jakoby se denně vystřídaly všechny roční období. Jó, to je Norsko. Žiletky a cigarety vám tam neprodají jen tak. Prodavačka musí vytisknout kupon a s nim musíte jít k výdejnímu automatu. Norové jsou totiž na všechno hodně opatrní. Nikdo tam nechodí mimo přechod pro chodce, na silnicích se může jezdit maximálně 80km/h a na dálnici 90km/h (stejně je všude sedmdesátka). Na veřejnosti se tam nesluší smrkat ani kýchat (a já chodil po Trondheimu s kapesníkem u nosu jakoby se nechumelilo). Nikdo tam nikam nespěchá, všechno se řeší v klidu. Dokonce si můžete vzít "stresovou dovolenou", tj. zajdete k doktorovi, že nezvládáte život a on vám předepíše placený volno! A Norové nemají rádi Švédy, proto jsem skoro nikde na silnicích neviděl moje milovaný Volva. A věděli jste, že srny umějí plavat? Já teda ne. A los prý dokáže přeplavat i 6 km mezi fjordama! No, zní to jako pohádka do té doby, než zjistíte, že jogurty stojí průměrně 50kč a víc a sýr Babybell 100kč...

norsko_mimo01 norsko_mimo05 norsko_mimo07 norsko_mimo08 norsko_mimo09 norsko_mimo10 norsko_mimo17 norsko_mimo18 norsko_mimo20 norsko_mimo22 norsko_mimo23 norsko_mimo24 norsko_mimo26 norsko_mimo30 norsko_mimo32 norsko_mimo33 norsko_mimo34 norsko_mimo37 norsko_mimo38 norsko_mimo39 norsko_mimo41 norsko_mimo43 norsko_mimo44 norsko_mimo45 norsko_mimo47 norsko_mimo51

27 komentářů:

  1. Nórsko jedna veľká krása. Nádherné fotky a po ich zhliadnutí ešte väčšia túžba zbaliť kufree a utekať do N.

    OdpovědětVymazat
  2. ty skaly a ta piroda celkove to je prost nadhera! "Skandinavskou tour" mam v planu, co tam byl strejda (asi 4roky zpatky) tak snad mi to jednou take vyjde!

    - V.

    OdpovědětVymazat
  3. Krása. Lidi by neustále jezdili na svatební cesty kdesi, kde je hrozné horko a palmy a opálené krásky. Ne. Já chci do Norska. Klidně i do Švédska, prostě do jedné z těch krásných severských zemí. Tvoje fotky mě k tomu ještě více přemlouvají. Domluví se tam člověk jen angličtinou?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano ano domluví! I starý babičky tam mluví anglicky:) (ptal jsem se na jízdenky random lidí na ulici).

      oh:)

      Vymazat
  4. Nádherné fotky :) .. Já byla ”jen” ve Finsku asi 2 roky zpátky. Byla jsem tam v březnu, takže tam byla ještě kupa sněhu a pořád -20, ale svítilo slunko, takže to člověku ani nepřišlo. Vždycky mě rozesmálo, jak lidé chodili jako tučňáci, protože se báli, že uklouznou :D. Taky tam byla nádherná příroda.. Všechno se tak hezky třpytilo :) .. Snad se tam někdy podívám znova nebo do jiné severské země :)

    OdpovědětVymazat
  5. Toto sú krásne fotky, si skvelý :) A zdá sa, že Nórsko je veľmi fotogenické :)

    OdpovědětVymazat
  6. Sakra, to je víc než skvělý. Víc takovejch článků.

    quietus.blog.cz

    OdpovědětVymazat
  7. Vypadá to nádherně, hodně lidí mi říkalo, že je to nejhezčí země, kde byli. Možná ale jen neprozkoumali Španělsko do hloubky:)) A auta tam opravujou jak tady, to je sympatický,

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. musim říct, že Španělsko mě nikdy moc nebralo, ale diky tvymu insta a blogu a všemu se tam někdy chci podivat!! :D

      Vymazat
  8. Nádhera. <3 ..
    A nikdo jiný by to nedokázal znázornit líp, než právě ty!

    OdpovědětVymazat
  9. teeeeda. To je uplne balzam jenom se koukat na fotky, natoz tam byt! Skvostné :)

    OdpovědětVymazat
  10. Fotky úžasný a Norsko popsaný pěkně výstižně ... :-)

    OdpovědětVymazat
  11. děkuju všem!!!! budu se teda snažit udělat takový články častěji!

    OdpovědětVymazat
  12. tvoje fotky su dokonale vzdy, ale ked sa to este spoji s travel postom... odpadla som. kraasne!!!

    OdpovědětVymazat