8. 1. 2017

I feel emotional landscapes. They puzzle me.

Island

Na začátek jsem chtěl napsat něco jako "Tak konečně", jenže to by byla přetvářka. Island jsem totiž na cestovním seznamu dočasně přehlížel, protože mi trochu vadil ten velký "hype", který teď okolo sebe má. Jenomže pak jsem narazil na akční letenky a všechno tohle jsem hodil za hlavu. 

A dobře jsem udělal. Bylo to neskutečně skutečný. Šíleně jsem se zamiloval (asi tak srovnatelně jako předminulé léto do Azor).

Byl jsem v šoku, jak je na Islandu všechno daleko intenzivnější. Když pominu pocitovou teplotu vzduchu (byla polovina listopadu), tak třeba barvy. Odstíny oblohy, trávy, mechu, vody; oh bože, nikdy jsem neviděl tolik barev v přírodě. A ty struktury skal, kamenů, ledu. Když jsem probíral fotky, všechny ty pocity se mi vrátily. Zatím jsem je nestačil vstřebat.

Téměř jako vždy, tak i na Islandu jsem si dělal poznámky. Nedokážu je zapasovat do vět, takže tady jsou jen jako body:

  • Noční vlny severního Atlantiku byly nejrozzlobenější vodou, kterou jsem kdy viděl a slyšel.
  • Na Islandu mají ty nejpohodlnější postele, v kterých jsem kdy spal.
  • Slunce vstávalo v 10:00 dopoledne a usínalo v 16:30 (byla polovina listopadu).
  • Zvuk tání ledovců je mega.
  • Mít tvář ošlehanou islandským větrem je super.
  • Skupiny Asiatů "vybavených" Airmaxy mě vzhledem k celkem (všudy)přítomnému ledu, sněhovým vánicím, vodním brodům celkem zaskočily.
  • Islanďané jsou (asi) důvěřiví. Když jsme přijeli do Víku k supermarketu, stálo tam nastartované auto s klíčky uvnitř a nikdo v něm. Pán byl v obchodě a nakupoval, dlouho. Ještě déle než my. 
  • Jednu noc jsme sami spali v domečku na menším kopečku, kde v noci foukalo tak extrémně, až to vypadalo, že odfoukneme i s tím domem někde do pryč. O půlnoci pak vypadla elektřina a ve 2:00 ráno prý někdo chodil po chodbě. Možná meluzína.
  • Dejte si pozor, kam šlapete. Dvakrát za sebou jsem se až po stehna propadl do smradlavý bažiny.
  • Björk v jednom rozhovoru řekla, že na Islandu žije 250 000 lidí a 400 000 ovcí - což už, jak tak koukám, dávno neplatí. Současně to je prý 323 000 lidí a 800 000 ovcí :))

Akorát polární záře se nám neukázala, nevadí, snad příště...

29 komentářů:

  1. Nádherné!

    Zajímalo by mě, na jaký objektiv nejčastěji fotíš.
    Už mě moc nebaví má 50mm a to, že se tam kromě super portrétu nic moc nevejde.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji!:)

      No, úplně nejčastěji právě na 50mm (fullframe), ale na Island jsem si vzal 24-70mm a 90% času fotil s ním. Chtěl jsem kvůli těm detailům a tak...

      Vymazat
  2. Wow! Kteroukoliv z těch fotek na zeď!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No kdo chce, ať mi napíše!!:) Fb/mail/Instagram - kdekolivvvv, domluvíme..!

      Vymazat
  3. Nádhera, nádhera! A ta fotka v poslední třetine.. to jsou hvězdy? Jakože.. tolik? :-O

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju!

      anooo:) to je tím, že tam je skoro 0% světelný znečištění....úžas prostě...

      Vymazat
  4. Výborné Martine, tak konečně vidím o čem jsi psal. Paráda na parádu. Pár záběrů znám od jiných autorů. Poutavé místo a ta atmosféra pozdního podzimu je super a docela by mne zajímalo, kdo tam zapomněl tu Škodověnku 1000MB byla moje oblíbená s motorem š120L se v ní vozil náš Adam co by novorozeně měla rok výroby jako já 67 :-)))
    Ještě jednou, paráda a do toho přírodního bazénu bych si taky strašně rád namočil své tělo .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky!!:)

      S těmi auty - co mě překvapilo, tak v Reykjavíku jsem viděl jezdit Felicii:)) A starý Octavie....

      Ten bazén mezi horami úplně teplý nebyl, +- tak 20 stupňů...lepší jsou ty menší přírodní jezírka, většinou mají okolo 40 stupňů...

      Vymazat
  5. Marťas, jsi úžasný! Nemáme slov. Jen jedno. NEJVÍC!!!! <3

    OdpovědětVymazat
  6. krásne zábery :) ako ste prosím riešili ubytko?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. každý den někde jinde, záleželo podle trasy...a jinak book normálně přes internet)...

      Vymazat
  7. Bára Vávrová12. ledna 2017 v 12:39

    Moc pěkně a trochu netradičně zachycená krása této úžasné země, už se těším, až to taky uvidím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju Báro:) Myslím, že budeš hodně překvapená)))

      Vymazat
  8. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  9. Všechny tvoje fotky jsou naprosto dokonalý! :) A vážně teď chci na Island.

    OdpovědětVymazat
  10. Nádherné fotky :-) . Také mám po jejich shlédnutí chuť se vydat na Island, i když je tam na mě trochu zima :-D . Měla bych to ale udělat co nejdřív, protože mám strach, aby tam za pár let ještě zbyly nějaké ledovce. Je to šílené, s jakou rychlostí tají. Tato problematika mě dost zajímá a zrovna nedávno jsem narazila na jeden článek ohledně tání ledovců v Kanadě a nebylo to zrovna příjemné čtení.

    OdpovědětVymazat