6. 8. 2018

KRUMKRUM

Občas se cítím dvojitě. Někdy trojitě. Sem tam i vícero. Zjistil jsem, že to má co do činění s mým znamením Blížence. Je to komplikovaný.

A vlastně není to jen o mně. Je to o tobě. Je to o nás. Jsou to naše brnění, za kterými se skrýváme, naše tajný skořápky, pod kterými se měníme. Všechno se mění. Chtěl jsem demonstrovat občasnou odtažitost k světu, i když vlastně konkrétně k lidem. Odtažitost, která je vyvolaná, pro mě osobně, přílišným kontaktem s okolím. Na první pohled se vše může zdát úplně jinak, než reálně je. Vnitřní boje, které nikdo nevidí. Boje, které se dějí tam daleko za oponou. Existuje mnoho druhů lidí a s každým tím druhem se bavím jinak. Je to někdy docela vyčerpávající.

Tahle série je o našich ukrytých alteregách.

Krumkrum byl název pro alterego, které jsem si spolu se sestrou vymyslel v dětství. Bylo to monstrum, které za nás překonávalo strach. Mám ho spojené s tímhle místem, konkrétně okrajem našeho maloměsta Lanškrouna, kde jsem fotil celou sérii. Jako děti jsme tam chodili často.

──────────────────────

Tento soubor autoportrétů vznikl jako moje klauzura za 2. ročník na Institutu tvůrčí fotografie v Opavě (ITF). 

Všechny převleky jsem si vymýšlel sám & díky mami za pomoc při výrobě!

PS. dole pod fotkami najdete i backstage z procesu tvoření...



BEHIND THE SCENES:
Nápad na vytvoření téhle série se mi v hlavě rodil už docela dlouho. Respektive ne takhle rozvinutý, byly tam jen náznaky. Až teď v květnu jsem se do toho konečně pustil, jelikož se blížil konec akademického roku a já pořád neměl klauzuru. Tímhle projektem jsem si hlavně chtěl vyzkoušet zase něco, co jsem ještě nedělal. Taky v tu dobu ve mně vrcholila posedlost & fascinace nejrůznějšími materiály a strukturami. Celkově jsem nad přípravou focení strávil 4 dny než jsem sehnal všechny potřebné materiály a věci. Jinak mami ještě jednou díky za pomoc při výrobě obleků. Ono samotnou výrobu bych nazval jakousi promyšlenou improvizací. Focení zároveň bylo mojí první zkušeností s aplikací fotopozadí do exteriéru a musím přiznat, že tak náročný jsem to nečekal. Hlavně kvůli větru, který si s papírem dělal co chtěl.  

4 komentáře:

  1. Tak to je pecka. Poslední detail obleku, to je nějaká montážní pěna? Přemýšlím, které alter ego u tebe znám nejvíc, a asi je to ten pan obláček s rolákem:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju!!! :) Jinak pravda, do toho obláčku se převtěluju asi nejčastěji...

      Jojo, vykoupil jsem Hornbach)))

      Vymazat
  2. Páni, je super, že tě ve svém koníčku/práci podporuje i máma! A Krumkrum je super slovo. Moje alter ego je stará úča. Nevím proč, ale už odmalička ji v sobě vidím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. <3

      a ta úča zní vlastně docela děsivě! ta představa, eh...!

      Vymazat