10. 6. 2013

MAKING OF: The Orphan Girl

Pokaždé, když se nalíhnou malé labutě, káčata nebo housata, fascinuje mě jejich upjatost k matce.

Kdysi se mi v hlavě zrodila myšlenka vytvořit právě jakousi ochraňující labuť. A protože mám rád absurdity, chtěl jsem to zrealizovat nějakým neobyčejným způsobem. Živá labuť by byla nuda. K origami provedení mě přivedli papíroví ptáčci - každý fotograf určitě ví, jaké myslím, je jich plný internet. Nápad jsem tedy měl, zbývalo vyřešit materiály - papír nebo plech. Po poradě s učitelkou v ZUŠ vyhrál plech. Tato výrobní challenge padla na mého strejdu, který je klempíř a s plechem dělá den co den. Dopadlo to skvěle a moc mu za to děkuji!! :)

Místo jsem měl vybrané od listopadu 2012. Bylo skryté hned vedle trati, každý den jsem jezdil vlakem okolo. Ovšem fascinovalo mě, až když opadaly stromy a slehla tráva. Sledoval jsem ho tedy více než půl roku. Největší strach panoval z toho, že voda vyschne a nedosáhnu odrazového efektu. A tak je to vždycky. Z počasí mám stres pokaždé. Naštěstí vše vyšlo suprácky a přímé slunce vytvořilo nad celou bažinou úplně úžasnou hru stínů a světel.

Šaty navrhla a ušila Míša Šabatová přesně na míru pro tohle focení. Moje vize/požadavek byl, aby měly symetrický tvar podobný labuti - límeček šatů se prolíná s jejími tvary.

Líčení a vlasy měla na starost Monika E. a Lucie K. (studio Anteo). Tam jsem chtěl přenýst určitou podobu živé labutě, tudíž jsme se inspirovali přímo u těchto živých bytostí. Tmavé stíny nad očima, oranžová pusa napodobující zobák a zbytek obličeje světlý.

A modelce Míše C. (Unique One) nesmím zapomenout poděkovat za ochotu cestovat 3 hodiny do našeho místa konání!

Tímto bych chtěl začít jakousi sérii fotek s nepřirozeně velkými věcmi. Bude to běh na trošku delší trať, protože postupné hromadění konceptů a myšlenek je fuška. No, uvidíme ...


Video: Eva Šimková

16 komentářů:

  1. to je neuvěřitelný, skvělá práce. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Začíná to dostávat grády, Falte. :)
    Tvoje nadšení mě nakopává k dalším dobrodružstvím a nápadům v mém focení.
    Třeba dnes jsem začal tím ,že jsme po 2 měsících nabil baterky! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Neskutečná práce Martine, povedlo se ti to na jedničku a video tomu dodalo ten správný říz:) Člověk si jen po shlédnutí fotek neuvědomil, kolik práce to muselo dát.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. děkuju moc! právě proto jsem to tady chtěl trošku rozepsat, hehe

      Vymazat
  4. Muselo to dať dosť práce, ale stojí to za to :) Pobavilo ma to video, ako cupkáte do vody a z vody :D Fotky sú perfektné :)

    OdpovědětVymazat
  5. tyjo a co teď s tou labutí budeš dělat? :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no, to je ten problém :D zatím je u babičky...

      takže kdyby ji někdo chtěl, napište mi!

      Vymazat
  6. Celá série je fantastická! Jsi úžasný.

    OdpovědětVymazat
  7. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  8. Skvělá práce! Máš to celý úžasně promyšlený.. :)

    OdpovědětVymazat
  9. mimochodem, k té sérii co chceš udělat mě tak napadá že nepřirozeně velké věci se dají dobře sehnat v nejrůznějších výlohách obchodů. Vím že v pull and bear to normálně odprodávají (obří kufr, obří televizi, neonový nápis) a myslím že by to šlo i jinde, je to jen o domluvě. Ale ty si to asi radši spíš namyslíš sám, co? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. s tímhle mě štve, že bydlím v Lanškrouně, a tak nemám velký přehled, co se kde obměňuje a co kde visí :/
      a jako nejideálnější by se mi jevilo to kombinovat, zatím :)

      Vymazat
    2. jo, to je naprd. Mě zas nebaví courat po obchodech, takže i když bydlím v brně, moc přehled nemám :D

      Vymazat